Thursday, January 26, 2012

deliver haikal

da 8 bulan umur haikal
rasa macam cepat je sume berlalu
skang dia da sgt2 aktif ok ;)
tetiba mcm nak kongsi cite masa nak deliver
pengalaman 8 bulan lepas
due deliver 16/6/2011
haikal lahir 31/5/2011
awal 2 mggu
masa sabah cuti kaamatan
deliver awal...da leh agak sebab before fly back to sabah
sebelum cuti bersalin..g hospital swasta
doc ckp mungkin akan deliver 2 mggu awal
sebab kedudukan baby pn da mcm ready nak kuar
hubby tersayang mcm biasala berada di sabah
pagi 30/5/2011 aku perasan de kuar lendir n darah skit
tp xsakit langsung...so aku ignore je..juz let my hubby know je
dia suruh bgtau mak..aku ckp aku ok je
then ptg tu aku sempat g pasar malam kat manong
beli makanan kegemaran aku..rojak pasembur
balik umah sj aku tanya mak
pe tanda nak bersalin..
bila mak aku ckp de lendir n darah xpun air ketuban pecah
trus dupdap dada aku
xpe...tunggu sok je
kalau de kuar lagi means aku da ready nk bersalin
then 31/5/2011 aku tetiba nak g buang air kecil dalam kol 3 pagi
de darah campur lendir
trus aku call hubby
hubby suruh bgtau mak
aku ckp aku xsakit
dia berkeras gak...nak xnak aku kejut gak mak
mak tanya sakit tak..aku ckp xsakit
mak kata ok la...xyah nak rush..
so tukar baju sume...sediakan barang2...
n trus gerak g hospital batu gajah kol 4++ pagi
sambil tu sms lagi dgn hubby
dia da standby nak balik..............
pastu?????????
sambung next entry la...penat ok....

No comments: