Saturday, September 5, 2009

bersediakah aku

aku skang sedang menghitung hari untuk mendapat surat lapor diri dari kkm....
berdebar2 gak nak tau hospital mana....negeri mana yg aku akan berbakti...
walaupun aku da bleh agak ke mana aku akan ditempatkan kerana itu adalah pilihan aku...
dari hari ke hari....
aku menanti surat lapor diri tu...
persiapan aku?
persediaan aku?
sudahkah aku mempersiapkan diri aku utk menjalankan tugas aku..
sebagai..
pegawai farmasi...
banyakkah ilmu yg telah aku peroleh?
cukupkan pengalaman aku selama ni?
segala jawapan...adalah..TIDAK...
ya allah..kuatkan hati aku utk berdepan dgn tugasan dan tanggungjawab aku...
amanah yg telah engkau berikan kpd aku...
semoga aku dapat berbakti sebaik mungkin...
peliharalah tingkahlaku aku...
permudahkanlah segala urusan aku...
menjadi seorang pegawai farmasi..
tak semudah yg ramai org sangkakan...
risiko tinggi berhadapan dgn nyawa org...
silap perhitungan....ada yg tersiksa...
sentiasa bertemankan buku, jurnal dan segala berita terbaru...
ubat...penyakit....ragam....ah....
ya allah...berikanlah keyakinan kepada aku utk menjalankan amanahmu...

Nas: aku doa yg terbaik utk diri aku..aku mohon doa dari kedua ibu bapa aku...semoga..aku dapat menjalankan tanggungjawab aku sebaik mungkin....amin...

4 comments:

AZAM KUALA KANGSAR said...

Saya doakan awak jadi pekerja yang amanah seperti Si Mubarak tu, InsyaAllah.

Nas said...

amin..mudah2an cikgu...takut sebenarnya nak keje ni...

eja said...

bile posting nye???insyaAllah hang dapat negeri pilihan kalian .hehehe

Nas said...

sepatutnya 16hb ni..tp kkm de masalah skit pasal h1n1 nih..delay maybe early oct...insyaallah...