Monday, September 28, 2009

pertama

*puasa pertama*
aku rasa aku mula puasa masa umur aku 6tahun..tu pun xsempurna..hahahaha....

*anak pertama*
aku anak pertama dari 4 beradik..sumenya perempuan..;)

*skolah pertama*
skolah tadika - tadika kemas simpang 3
skolah rendah - sk simpang 3
skolah tinggi skit - smk sultan tajul ariffin
skolah tinggi lagi - matrik gopeng
skolah lagi tinggi - ukm

*result pertama*
hahaha...result pertama utk peperiksaan besar..sure r upsr...aku x excellent pun..4a 1c je...hahahaha...

*kes pertama* (refer to skolah tinggi skit)
klakar pun de bila pikir kenangan masa skolah...mengarut r...ni gara2 berpikiran x matang..aku pun heranla dgn sesetengah org...brapa kali aku kena panggil dgn sorang cikgu tu kononnya aku wat kes 'tut'...sampai nak suruh aku pulangkan balik title anugerah pelajar mithali..suruh letak jawatan sebagai pen. ketua pelajar...some people je tau..nasib baek r aku de cikgu yg sporting n supportive named cikgu azam...he understand me a lot..pe2 pun..aku xde la sampai dendam...juz let it goes by...

*no fon pertama*
hahahaha..ni memang xbleh blah...banyak giler no fon aku...no mula2 aku dulu 017-4627317...hadiah dari abah aku...aku memang byk giler kawan laki...bila aku mula declare dgn dia...dia xsenang dgn no fon aku...sebab byk giler laki contact aku...dia suruh tukar no...memang byk sgt no aku...even digi pun aku pernah pakai...no maxis brape kali aku tukar...no yg skang ni kekal kot..:) hehehehe...

*hp pertama*
paksu aku hadiahkan hp utk aku masa birthday aku pas spm...3 april 2004..bayangkan..masa tu baru aku dapat pegang hp sendiri..nokia 3610 je...skang ni..adik aku..skolah rendah lagi da de hp..siap 3g lagi...adoyai org skang...bukan xadil..aku skitpun xkisah tp...aku rasa hp utk budak skolah ni byk menyusahkan...homework pun nak tanya dalam sms..xkan dalam kelas xdengar cikgu bg homework yg mana....

*cinta pertama*
of course my luvly family...my mum, my dad n my 3 sisters..cinta pertama aku kat org yg aku tgh bercinta skang...aku doakan tu la cinta pertama dan terakhir aku..amin...

*ucapan pertama* (related to cinta pertama)
" ko ayom ek..ko kenal ehya x..dia kirim salam kat ko..." dasat x..hahahahaha..masa tu dalam dewan lecture hall besar kat ukmkl..berani giler aku tegur dia...;) berani kerana benar

*hadiah pertama* (related to cinta pertama)
masa mula2 dia tackle n jumpa aku kat parking motor...sebab depan blok aku...dia bagi coklat cadbury yg besar..:) n masa birthday aku yg pertama selepas hubungan ini kitorang declare...rantai emas putih...bes2....:) hadiah pertama yg aku bg masa birthday dia lak..2 tshirt...masa tu aku blur giler..xtau nak beli pe...hahahaha....skang ni senang je...tanya je dia pe dia nak..baru beli...xla susah nak pikir..;)

*dating pertama* (related to cinta pertama)
hmmm...kat klcc...mana xnya..tempat yg paling senang nak g..tunggu bas rapid depan pusat darah je...tahan bas..trus sampai klcc..hehehe..xleh lupa sebab ni first time kluar dating...dating skali dgn mak dia..aku ingat lagi masa bulan puasa pertama kat ukmkl..1st yer r..mak dia sanggup dtg nak jumpa aku...ya allah...dgn xbersedia...nak xnak..i have to...sgt cuak...

*konvo pertama*
hahaha..sj gatal nak insert...konvo degree aku sgt bermakna...aku celebrate dgn kedua2 belah family..family aku n family dia...sebenarnya..aku decide nak sambung blaja lagi..dia pun de galakkan aku sambung blaja lagi...sebenarnya memang teringin nak konvo lagi...insyaallah...lepas 5tahun keje..aku ingat nak sambung blaja...nak sambung master bahagian farmasi xsama macam sambung master course laen...course laen senang je nak sambung..kalau farmasi...kena de experience..kalau xde experience..kirim salamla nak sambung blaja...farmasi banyak blaja ikut kes sebenar..manade dalam buku..tu pasal kena de experience...

4 comments:

AZAM KUALA KANGSAR said...

Kadang-kadang yang pertama tu tak semestinya yang terbaik..., Mmmmmmm macam mana tu?

Nas said...

kadang2 je kan cikgu...:) doakan yg pertama tu adalah yg terbaik....:):):)

eja said...

yang dah bercinta berkali2 ni mcm ner plak..haha...ikutla...btol kate cikgu azam..yang ptama tak smsti yang terbaik..skrang proses tuk menilai

AZAM KUALA KANGSAR said...

Dah posting yang pertama ke belum?